Bliksembezoek aan Kraków

Welja! Als een echte president deed ik even een bliksembezoek aan Kraków, samen met moeders. Dinsdagochtend vertrokken we vanuit WVC en aan het begin van de avond arriveerden we in ons hostel in het centrum van Kraków. We gingen ergens wat eten en hebben het niet te laat gemaakt, want... woensdag was DE big day. Want ja, bestaan de Polen nou echt of niet?! Eindelijk werd mijn vraag beantwoord. En ik heb goed nieuws: ze zijn raar maar waar.

Ik had een contactpersoon op de Jagiellonian University, tenminste.. daar had ik een naam van. Dus die ben ik op gaan zoeken. Hij wist overigens ook van mijn bestaan af, zo bleek. Dus daar was ik op zich al behoorlijk blij mee. Er waren wat formuleren die ik mee had gebracht en waar ik toch graag een handtekening op zou willen zien. Hij legde uit dat er wat problemen waren geweest met de bilateral agreement, die nodig is tussen twee scholen, om een student te kunnen uitwisselen. Dus ze waren niet op het idee gekomen om dat probleem op te lossen. Nu ging het uiteindelijk wel lukken. Ze moeten nog wel wat dingen regelen met m'n erasmus coördinator in NL, maar er is niets wat mijn studie daar in gevaar zou kunnen brengen. Althans, dat is mij verzekerd. Ander belangrijk nieuws was: de verschuiving van datums. Het semester blijkt 26 februari te beginnen en tot 30 juni door te lopen. Oops.. dat lijkt wel volgende week al! Dus hups, snel nog even een kamer regelen. Dus daar ging de rest van de woensdag aan op. Uiteindelijk vond ik een leuke kamer in het centrum. De kamer is wat kleiner dan de andere kamers op die gang, maar het heeft een eigen badkamer! Oh yeah, die moest ik hebben. Met de drie anderen deel ik een huge keuken. Nu woont er een vriendelijk Spanjaard. Welke twee er nog bij komen, weet ik nog niet, maar waarschijnlijk ook foreign students. Hoe cool is dat!

Vanochtend vroeg op om weer terug te gaan naar NL. Aan het eind van de middag was ik weer thuis. Opeens komt het wel heel dicht bij. Er moeten nog wat dingentjes geregeld worden, dus ik voel me redelijk drukdrukdruk. Maar heej, ik heb er super veel zin in!

Reacties

Reacties

Jet

Hoi,

Wat heb je toch een dijk van een moeder! Petje af voor Jannie! En voor jou natuurlijk.
De woensdag was deze week blijkbaar wel bijzonder lang.... ha ha! Zie je bericht.
Nou heel veel succes hoor, met de pakkerij.
'k Ga je missen!

Taal zelf

Ahh, ik heb het al veranderd. Het was DINSdag dat we er heen gingen en WOENSdag was de big day. Nu is het DONDERdag en haal ik alles door de war!

Packie

Wat?! Dus je bent volgende week al weg voor 4 maanden! Ik had niet verwacht dat ik vanaf volgende week al grapjes en plezier zonder jou moest maken..
Nou, ik zie je vast nog wel voor je weg gaat. Tot dan!

Emily

Waah dat is echt al heel snel!! Wel heel cool :)! En straks gaan we samen Polen onveilig maken :p. Xx

Paula

Oww ga je nu ons kikkerlandje al verlaten voor het andere koude Polen?

Nou meid, heel veel succes en zegen. Dat het een goede ervaring is en dat je er veel leren mag!
Ik ga je hier volgen!

Knuffie!!

fem

goodness taal, je bent me er eentje hoor. relekst dat je in het centrum zit, dat kan natuurlijk in polen, ik bedoel, daar kosten huizen enzo natuurlijk niks.

Beter ga je spaans leren van de spanjaard! :D Dan kan je bij mij op bezoek komen als ik ooit in latijns amerika ga reizen. Hé als ik ooit een vliegtickets boek je snel op vliegtickets.nl spotgoedkoop vliegticket kan vinden kom ik op bezoek ja!

Elies

Hee Taal!

Nou ik ga zeker mee genieten met jouw avonturen! Veel succes daar in het koude Krakow. Wel lekker dat je een kamer met eigen badkamer hebt! Jaloers ;) \

Hier gaat alles zijn gangetje.. vanmorgen voor het eerst een brainstorm gehad over scriptieonderwerp.. Zo zie je maar.. niet alleen vakantie ;) :P

Liefs!
Elies

ria

taal, heb nog es ff goed naar die foto's gekeken, maar ziet er echt wel mooi uit daar! ik ga je volgen!
groetjes, ria

Sabine Tamerus

Hey,

Gaaf zeg! Eindelijk is het zover! De foto's van het eerste bezoek zien er al echt gaaf uit! Schitterend! Je gaat het vast heel erg naar je zin hebben, dat zit wel goed!...zeker met een kamer die een eigen badkamer heeft. Wat wil je nog meer! Alvast een goede reis gewenst en ben benieuwd naar al je volgende verhalen!

Groetjes Sabine

Nico

zo te horen is het wel leuk wat je mee maakt behalve dat je je vriende net zo vaak zult zien

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!